Wymogi Dostępności

Oświadczenie o dostępności

Niniejsze oświadczenie o dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.ovb.pl prowadzonej przez OVB Allfinanz Polska Spółka Finansowa Sp. z o. o.

OVB Allfinanz Polska Spółka Finansowa Sp. z o. o. (dalej: OVB Polska) dąży do tego, aby strona internetowa była dostępna zgodnie z przepisami krajowymi i europejskimi, w szczególności z Ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz. U. 2024, poz. 731). (dalej: Ustawa o dostępności) 

Status zgodności z wymaganiami

Niniejsza strona internetowa jest w dużej mierze zgodna z wytycznymi „Web Content Accessibility Guidelines 2.2” (WCAG). Wymogi dostępności zostały opisane w Rozdziale 2 Ustawy o dostępności oraz Wytycznych „Jak zapewnić dostępność produktów i usług” Prezesa Zarządu PFRON. Spełnione są podstawowe wymagania dotyczące dostępności. Jednak nadal istnieją pewne wyjątki i ograniczenia.

Treści bez barier

Z przeprowadzonej analizy wynika, że strona internetowa jest tylko częściowo zgodna z wyżej wymienionymi wymaganiami z powodu następujących wyjątków:

Niezgodność z wymogami Ustawy o dostępności 

Treści wymienione poniżej są niezgodne z postanowieniami  Rozdziału 2 Ustawy o dostępności i nie są pozbawione barier z następujących powodów:

Bariera 1: 

Nagrania video  – Krok testowy 1.2.5 (WCAG): Opis dźwiękowy 

Audiodeskrypcja nie jest dostępna dla wszystkich wcześniej nagranych treści wideo na zsynchronizowanych nośnikach, ponieważ pliki vtt nie zawsze są dostępne. Oznacza to, że napisy nie zawsze są dostępne. W tym kontekście brakuje również elementów sterujących do aktywacji napisów i audiodeskrypcji, jeśli nic nie jest zapisane do aktywacji. 

Alternatywa bez barier: Obecnie nie ma alternatywy dla osób niepełnosprawnych.

Bariera 2: 

Cała strona internetowa – Krok testowy 1.4.5 (WCAG): Obrazy tekstu

Nasza strona internetowa wykorzystuje elementy graficzne zawierające tekst do przekazywania informacji.  W przypadku niektórych z tych elementów wizualnych tekst alternatywny  ALT jest niewystarczająco opisowy, lub nie zastosowano go w ogóle.

Alternatywa bez barier: Pracujemy nad tym, aby te treści były stopniowo wolne od barier. Obecnie nie ma dostępnej alternatywy.

Bariera 3: 

Cała strona internetowa – Krok testowy 2.4.6 (WCAG): Nagłówki i etykiety

Niektóre nagłówki i etykiety nie opisują żadnych tematów ani celów. 

Alternatywa bez barier: Pracujemy nad tym, aby te treści były stopniowo wolne od barier. Obecnie nie ma dostępnej alternatywy.

Bariera 4: 

Cała strona internetowa  - Krok testowy 3.1.2 (WCAG): Język części

Na niektórych stronach użyto wyrazów pochodzących z innych języków. Język tych fragmentów nie został wskazany przy użyciu odpowiednich atrybutów językowych

Alternatywa bez barier: Obecnie nie ma dostępnej alternatywy wolnej od barier.

Bariera 5: 

Cała strona internetowa - Krok testowy 3.2.4 (WCAG): Konsekwentne rozpoznawanie

Brakuje spójnego stosowania etykiet, podpisów i tekstów alternatywnych dla elementów. W niektórych przypadkach ta sama funkcja – na przykład otwieranie wyszukiwarki doradców – jest prezentowana w różny sposób. 

Alternatywa bez barier: Obecnie nie ma dostępnej alternatywy wolnej od barier.

Nieproporcjonalne obciążenie

Brak przypadku użycia.

Brak zdefiniowanych przypadków użycia 

Wszystkie treści objęte są zakresem stosowania Rozdziału 2 Ustawy o dostępności. Nie ma treści, wyłączonych z jego zakresu. 

Data sporządzenia oświadczenia w sprawie dostępności 

Niniejsze oświadczenie sporządzono w dniu 02.06.2025 a jego ostatni przegląd i aktualizacja miała miejsce w dniu 16.06.2025. Ocena opiera się na samoocenie.

Skargi na brak dostępności i dane kontaktowe 

Jeśli chcieliby Państwo zgłosić skargę dotyczącą istniejących bariery i/lub poprosić o informacje na temat wdrażania dostępności, prosimy o kontakt:

Katarzyna Szabłowska
Departament Marketingu
Tel.: +48 665 394 004
Mail: katarzyna.szablowska@hq.ovb.com.pl

Zgodnie z art. 35 ust. 1 Ustawy o dostępności konsument ma prawo złożenia do podmiotu gospodarczego skargi na niezapewnianie spełniania wymagań dostępności przez produkt albo usługę. Podmiot gospodarczy rozpatruje skargę i udziela odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia otrzymania skargi. W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie skargi i udzielenie odpowiedzi w terminie, o którym mowa powyżej, podmiot gospodarczy w tym terminie zawiadamia konsumenta o przyczynie zwłoki oraz wskazuje nowy termin rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania skargi.

Procedura odwoławcza

W przypadku gdy skarga nie została uwzględniona, możesz:

1) odwołać się do OVB Polska od stanowiska zawartego w odpowiedzi w terminie 14 dni,

2) skorzystać z obowiązującego w OVB Polska pozasądowego mechanizmu polubownego rozwiązywania sporów, 

3) na podstawie art. 67. Ustawy o dostępności złożyć do Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) zawiadomienie o niespełnianiu przez produkt albo usługę wymagań dostępności.

Z PEFRON możesz skontaktować się pod następującym adresem:
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Aleja Jana Pawła II 13
00-828 Warszawa
tel. 22 581 84 10
adres PFRON w systemie e-Doręczeń: AE:PL-20012-50011-SAVUD-30