OVB w pierwszej połowie 2017 - wzrost liczby klientów i stabilna działalność
- Wzrost liczby klientów podkreśla potrzebę doradztwa
- Całkowita prowizja ze sprzedaży prawie na poziomie z ubiegłego roku
- Wzrost zysku w Europie Środkowo-Wschodniej i w Niemczech
Różnorodny rozwój sprzedaży i wyników na rynkach krajowych
Po silnym wzroście sprzedaży w ciągu ostatnich kilku lat dynamika wzrostu w segmencie południowej i zachodniej Europy ogólnie spadła. Całkowita prowizja ze sprzedaży zmniejszyła się nieznacznie z 30,4 mln euro w roku poprzednim do 30,3 mln euro. W segmencie niemieckim wdrożenie redukcji prowizji w wyniku ustawy o reformie ubezpieczeń na życie staje się coraz bardziej odczuwalne. Łączna prowizja ze sprzedaży wyniosła 29,1 mln euro, w porównaniu z 30,7 mln euro za ten sam okres roku ubiegłego. W segmencie środkowej i wschodniej Europy widoczny jest wzrost sprzedaży w Polsce, na Węgrzech, w Chorwacji i w Rumunii, w przeciwieństwie do ważnego rynku jakim są Czechy, gdzie zmiany ustawowe wywołały negatywny wpływ na sprzedaż. Łączna prowizja ze sprzedaży segmentu środkowej i wschodniej Europy nieznacznie wzrosła o 0,8 procent do poziomu 55,2 mln euro (rok wcześniej: 54,8 mln euro). Wynik operacyjny Koncernu OVB w pierwszej połowie 2017 r. wyniósł 7,8 mln euro. Niewielki spadek w wysokości 0,2 mln euro wynika obok spadku sprzedaży, również z zaplanowanego rozszerzenia inwestycji, które częściowo wpływają na wynik, ale w dużej mierze przyczynią się do zwiększenia średniej i długoterminowej rentowności firmy. W segmencie Europy Południowej i Zachodniej wynik operacyjny spadł z 4,3 mln euro do 4,0 mln euro. Udział segmentu niemieckiego w zyskach wzrósł z 2,9 mln euro do 3,0 mln euro. Segment Europy Środkowo-Wschodniej zwiększył EBIT o 3,6 procent do 4,9 miliona euro.Perspektywy na rok 2017
Ze względu na różnorodne wyzwania Zarząd dostosował prognozę dla całego roku 2017 i jest obecnie przy założeniu, że sprzedaż oraz zysk operacyjny Koncernu OVB nieznacznie się obniżą. „Naszym celem na rok 2017 jest zminimalizowanie wpływu coraz trudniejszych warunków na działalność firmy, a jednocześnie kontynuowanie strategicznego rozwoju OVB w Europie.”, powiedział Oskar Heitz, CFO OVB Holding AG. Mario Freis dodał: „W ramach naszej strategii ‚Evolution 2022‘ wykorzystywanie potencjału, digitalizacja i modernizacja, jak i dalsza rozbudowa stanowią fundament dla pomyślnego rozwoju naszego przedsiębiorstwa .”O Koncernie OVB
Koncern OVB z główną siedzibą w Kolonii jest jedną z wiodących europejskich firm finansowych. Od momentu założenia OVB AG w 1970 roku w centrum działania firmy znajduje się długoterminowe, wielowymiarowe, a przede wszystkim zorientowane na klienta doradztwo dla gospodarstw domowych. OVB współpracuje z ponad 100 renomowanymi partnerami produktowymi, oferując konkurencyjne produkty zgodnie z indywidualnym zapotrzebowaniem klientów w zakresie zabezpieczenia egzystencji i zabezpieczenia emerytalnego, ochrony majątku, gromadzenia go i pomnażania oraz pomoc w nabywaniu nieruchomości. OVB działa obecnie aktywnie w 14 krajach. Około 4.900 doradców finansowych pracuje wyłącznie dla Koncernu OVB i opiekuje się ok. 3,3 mln Klientów.W 2016 roku OVB Holding AG osiągnął razem ze swoimi spółkami córkami łączne prowizje ze sprzedaży w wysokości 231,8 mln euro oraz EBIT w wysokości 16,5 mln euro. Firma OVB Holding AG jest od lipca 2006 roku notowana na giełdzie papierów wartościowych we Frankfurcie (Prime Standard, ISIN DE0006286560).
Wskaźniki Koncernu OVB za 1 półrocze 2017
Dane operacyjne | Jednostka | 01.01.– 30.06.2016 | 01.01.– 30.06.2017 | Zmiana |
---|---|---|---|---|
Klienci (30.06.) | liczba | 3,26 mln | 3,30 mln | +1,3 % |
Pośrednicy Finansowi (30.06.) | liczba | 5.107 | 4.872 | -4,6 % |
Łączna prowizja z tytułu pośrednic- twa | mln euro | 115,8 | 114,5 | -1,1 % |
Dane finansowe | Jednostka | 01.01.– 30.06.2016 | 01.01.– 30.06.2017 | Zmiana |
Wynik działalności gospodarczej (EBIT) | mln euro | 8,0 | 7,8 | +3,2 % |
Marża EBIT1) | % | 6,9 | 6,8 | -0,1 %-Pkt. |
Wynik Koncernu | mln euro | 6,1 | 5,5 | +9,9 % |
Wynik na akcję (nierozwodniony) | euro | 0,43 | 0,39 | -9,9 % |
Wskaźniki w podziale na regiony za 1 półrocze 2017
Jednostka | 01.01.– 30.06.2016 | 01.01– 30.06.2017 | Zmiana | |
---|---|---|---|---|
Europa Środkowa i Wschodnia | ||||
Klienci (30.06) | liczba | 2,20 mln | 2,23 mln | -1,5 % |
Pośrednicy Finansowi (30.06.) | liczba | 3.044 | 2.831 | -7,0 % |
Łączna prowizja z tytułu pośrednic- twa | mln euro | 54,8 | 55,2 | +0,8 % |
EBIT | mln euro | 1,8 | 1,7 | - 5,9 % |
Marża EBIT1) | % | 8,6 | 8,8 | +0,2 %-Pkt. |
Niemcy | ||||
Klienci (30.06.) | liczba | 636.894 | 623.149 | -2,2 % |
Pośrednicy Finansowi (30.06.) | liczba | 1.347 | 1.325 | -1,6 % |
Łączna prowizja z tytułu pośrednic- twa | mln euro | 30,7 | 29,1 | -5,1 % |
EBIT | mln euro | 2,9 | 3,0 | +2,6 % |
Marża EBIT1) | % | 9,6 | 10,3 | +0,7 %-Pkt. |
Europa Zachodnia i Południowa | ||||
Klienci (30.06) | liczba | 419.593 | 442.271 | +5,4 % |
Pośrednicy Finansowi (30.06.) | liczba | 716 | 716 | ±0,0 % |
Łączna prowizja z tytułu pośrednic- twa | mln euro | 30,4 | 30,3 | -0,3 % |
EBIT | mln euro | 4,3 | 4,0 | -6,9 % |
Marża EBIT1) | % | 14,3 | 13,4 | -0,9 %-Pkt. |